Spotřebitel může chtít

Nabídka není vždy přímo úměrná poptávce, ale v tržním prostředí často převyšuje poptávku. Spotřebitelé si často mohou vybírat mezi různými výrobky a každý den v obchodech svojí volbou nepřímo rozhodují o další nabídce.

 

I "tradiční" výrobky ale mohou měnit svoji recepturu. Například v Sunaru a v řadě sušenek (včetně Hořických trubiček a v lázeňských oplatkách) dnes můžeme najít palmový olej, v Pribináčku xanthan a želatinu, v některých českých pivech dokonce sacharin. Použití některých netradičních surovin ani nezvyšuje kvalitu výrobků, ani nesnižuje jejich koncovou cenu v obchodech.

 

Spotřebitelé mohou určitým výrobkům důvěřovat kvůli jejich odkazu na tradici a dávat jim přednost dokonce přes vyšší cenu. Proto je nutné sledovat složení výrobků a nejlépe kontaktovat, nebo se připojovat k výzvám prodejcům a výrobcům k dodržení skutečně tradiční kvality.